WorldStar byl velmi úspěšným pro společnost Etiflex, která zde získala hned dvě ocenění za naprosto unikátní typ etiket, jenž se vyznačují nejenom líbivým designem a bezchybným tiskovým provedení, ale byla zde využito i propojení směrem k rozšířené realitě.

 

Rodinná společnost Etiflex již v posledním ročníku Obal roku, dokázala téměř nemožné, v náročné konkurenci v kategorii Etikety obsadila všechna vítězná místa a získala tak hned tři ceny. Není divu, že vítězné tažení světem obalových soutěží pokračuje a hned dvě ocenění je jeho výsledkem. Poselství etikety Etiketa MENDELU pro Zahradnická fakulta získává díky mobilní aplikaci Živá etiketa multimediální rozměr. Stačí vzít láhev do ruky a nechat etiketu ožít. Druhým WS vítězem je etiketa Zuřivec, u které je dosaženo čistoty designu kombinací zlaté matné a zlaté lesklé horké ražby. Plasticitu dotváří embosovaná struktura metalických motivů. S filigránskými detaily výborně kontrastuje na materiálu Cotton v barvě noci.

Na otázky SYBA blog News odpovídala Lucie Hotařová, majitelka, obchodní a marketingová ředitelka Etiflex.  

 

-       Co pro vás znamená WS? Proč se z Obalu roku přihlásit do WS?

LH: Světové ocenění má pro nás význam jednak v osobní rovině, jako zpětná vazba, že děláme svou práci dobře. Ale přínos vidíme nepochybně i v obchodní rovině. Získané ocenění dodává naší firmě publicitu a pomáhá budovat důvěru a dobré jméno u zákazníků.

 

-       Jaká jsou pro vás rozhodující kritéria pro Obal roku a jaká pro WS?

LH: Subjektivně cítíme, že některé projekty s námi rezonují více než jiné. Máme také možnost sledovat reakce na etiketu u dalších zákazníků. Dobrý návrh vždy vzniká jako provázaná kombinace tří subjektů – klienta, grafika a tiskárny. Ačkoliv se takto postupuje u většiny projektů, ne vždy je výsledek světový. Je to k zamyšlení, co je ten nejdůležitější element, který přináší světové úspěchy. Podle mého názoru je to příběh. Pokud se povede vykřesat poutavou myšlenku a vložit ji do etikety, vznikne něco výjimečného.

 

-       Jak byste popsali váš vítězný exponát 3 hlavními benefity?

LH:

Mendelu:

- Propracovaná grafika s hlubokou myšlenkou

- Ucelená série tří řad etiket Student – Doctor - Professor

- Využití rozšířené reality

 

Zuřivec:

- Specifický projekt – provázanost vína s uměním

- Vizuální stránka – originální grafika, tvar etikety, zpracování

- Propojení s osobností, originální název vína

 

-       Lišil se nějak vývoj/výroba/komunikace/požadavky klienta u vítězného exponátu oproti běžné výrobě/vývoji? 

LH: Prakticky se proces příliš neliší, ale je pravda, že se projektům věnovali více času hlavně ve fázi před tiskem. U Zuřivce jsme dělali několik tiskových zkoušek, aby se odladila vhodná kombinace zušlechtění. U Mendelu se zase vybíral nový typ papíru, vyvíjela animace na živou etiketu.