Společnost Smurfit Kappa za Čechy a Slovensko na WS zabodovala naprosto bezkonkurenčním způsobem. Ve světové konkurenci dokázala získat hned 4 ceny (3 za ČR a jednu pro závod v SR). Pro společnost, působící v 45 státech světa, je charakteristická neustálá aktualizace designu obalů a vyvíjení inovací. Řada standardních i zakázkových obalů zajišťuje klientům optimální výběr i pravidelné dodávky produktů.

 

Velkou výhodou Smurfit Kappa je i vlastní rozsáhlá výroba materiálu. Tím, že téměř všechny suroviny pocházejí z vlastních papíren, je konzistence vždy klíčovým faktorem výrobků. Vzhledem k tomu, že tyto výrobky jsou 100% obnovitelné a vyráběné udržitelným způsobem, pomáhají i všem zákazníkům zároveň snižovat jejich ekologickou stopu.

Smurfit Kappa získal letošní WorldStar ocenění za obaly TopClip, Fešák Hubert, PíííívoBox a Myslící vložku. TopClip je nový multipack z vlnité lepenky, který je zcela bez lepidla a plastů, hygienicky chrání hrdla plechovek proti kontaminaci a snadno se nosí. Jeho uhlíková stopa je až o 30 % nižší než u folie.  PíííívoBox s jednodílným insertem na 3 lahve byl vyvinut pro rodinný pivovar Zichovec. Vložka díky deformačním zónám a víku perfektně chrání každou lahev zvlášť. Obal je universální - je navržen tak, aby se do něj vešly i plechovky. Obal Fešák Hubert je určen pro nové unikátní ekologické tepelné čerpadlo DZ Dražice. Speciálně pro tento obal v Smurfit Kappa vymysleli dno, které unese 25kg čerpadlo a zároveň ochrání trubková napojení. Skládání dna je snadné a rychlé. Myslící vložka z Smurfit Kappa Štúrovo je vysoce universální záležitostí pro různé typy svítidel. Benefitem je i rychlé složení konstrukce (60 s.).

Nejen o oceněných obalech jsme si povídali s Janem Kaprhálem, Innovation & Marketing Manager CZ/SK Smurfit Kappa.

 

Co pro vás znamená WS? Proč se z Obalu roku přihlásit do WS?

JK: Největším oceněním je pro nás bezesporu spokojený zákazník, pro něj vše vymýšlíme. A když je naše úsilí korunováno oceněním Obal roku nebo Worldstar, je to důkaz, že inovace a přinášení hodnoty je správná cesta, navíc vnímaná i širším panelem hodnotitelů. Trofej OR nebo WS je uznáním nejen pro nás, jakožto dodavatele obalového řešení, ale i pro našeho zákazníka, který s vývojem nového obalu souhlasil a často se na jeho vývoji aktivně podílel. Pro něj i pro nás je to příležitost ukázat světu, jak partnerská spolupráce přináší výsledky.

 

Jaká jsou pro vás rozhodující kritéria pro Obal roku a jaká pro WS?

JK: Ta kritéria jsou pro obě soutěže stejná, nerozlišujeme. Obal musí být něčím výjimečný, inovativní, přínosný. Ať už jako celek, například novou koncepcí, nebo třeba jen nějakým atributem jako je způsob otvírání/zavírání, fixace, ochrana, technologie, marketing. Pokud obal nepřináší užitek našemu zákazníkovi nebo koncovému spotřebiteli a zároveň neukazuje nějakou novinku v oboru, není to adept na Obal roku.

 

Vnímáte u prémiových (tedy vítězných obalů) nějak posun v požadavcích klientů?

JK: V principu se nemění, naši zákazníci chtějí prodat vice produktů, ušetřit na nákladech a eliminovat rizika. Je skvělé, že vnímají všechny zmíněné aspekty v širších souvislostech. Vědí už, že úspora se dá najít v celém dodavatelském řetězci. Na obalu také více využívají jeho marketingových funkcí. Chápou, že trvalá udržitelnost je správný přístup, který od nich jejich spotřebitelé čím dál více aktivně vyžadují.

Jak byste popsali váš vítězný exponát 3 hlavními benefity?

JK:

Fešák Hubert – skvělá ochrana. I bez polystyrenu, vysoká únosnost, snadné a rychlé balení

PíííívoBox – úspora 40 % na dopravu a balení, univerzální obal na láhve i plechovky, ochrana prémiového produktu

Mysliaca vložka – univerzální obal na 4 produkty, 100% ochrana bez plastu, rychlé balení

TopClip – inovativní multipack bez folie, papírový obal bez lepidla, 30% úspora CO2

 

Lišil se nějak vývoj/výroba/komunikace/požadavky klienta u vítězného exponátu oproti běžné výrobě/vývoji?

JK: Nelišil. Obaly totiž vyvíjíme na míru zákazníkům a jejich potřebám, ne pro porotu :-).  Až úspěšně implementované řešení se dostává do našeho hledáčku při výběru přihlašovaných na Obal roku.