Společnost UNIPAP není žádným nováčkem ani v národní soutěži Obal roku, ani v mezinárodním WorldStar. V OR získal vedle „standardní“ ceny i cenu nejvyšší – Zlatou cenu předsedkyně poroty a precisností i sofistikovaným přístupem zaujal i na WorldSTar, kde byl rovněž oceněn.

 

Obalové řešení „Simple Loading“ pro transport dětských inkubátorů je koncipováno pro jednoduché balení výrobcem, ale také uživatelsky přehledné a bezpečné vybalování produktu.  Naložení těžkého inkubátoru je jednoduché i bez manipulační techniky. Speciálně navržená paleta se rychle promění na nájezdovou rampu, po které se najede s výrobkem při balení nebo sjede při vybalování. O soutěžích, designu i inspiraci jsme hovořili s Ladislavem Myškou, Obchodním ředitelem/CCO UNIPAP 

 

-        Získali jste letos nejvyšší možné obalové ocenění, tedy WS… Je to vaše první ocenění na celosvětové obalové scéně? Jak vnímáte status ocenění WS, ev OR?  Případně z jakých dalších typů ocenění již mohla mít vaše firma radost?

LM: Máme obrovskou radost, že stejně jako předchozí dva roky, i letos naše obalové řešení uspělo ve srovnání s mezinárodní konkurencí. Ocenění v prestižní světové soutěži WorldStar Awards je pro nás vždy velkým úspěchem, který vnímáme jako potvrzení toho, že naši vývojáři/konstruktéři odvádějí perfektní práci. Všechna ocenění v soutěžích Obal roku a WorldStar, která jsme za posledních 15 let získali, povyšují naše obaly ještě o stupeň výše, dávají jim určitý status jedinečnosti a zároveň jsou pro nás motivací do dalších let.

 

-        Zkusme začínajícím konstruktérům/designerům/technologům odtajnit jak probíhá práce na úspěšném obalu… Kdo nebo co všechno je nezbytné, aby se obal stal na trhu úspěšným?

LM: Základem úspěšného obalu je v první řadě správná komunikace vstupních informací se zákazníkem. Čím lépe zákazník konstruktérovi přiblíží svá očekávání, požadavky na funkčnost obalu, úroveň ochrany výrobku, a další detaily zadání projektu, tím větší je šance na opravdu dobrý výsledek. Na konstruktérovi je potom umět se získanými informacemi správně pracovat, zohlednit celý logistický řetězec, který musí výrobek absolvovat, a na základě toho navrhnout to nejlepší obalové řešení.

 

-        Kde, ev. u koho hledají vaši kreativci, případně R&D inspiraci?

LM: Sledujeme trendy v oboru, a to jak v nových materiálech, které se neustále vyvíjí, tak možnosti využití nových technologií.

 

-        Jak byste 3 – 5 slovy charakterizovali vaší společnost?

LM: Na všechno existuje dokonalý obal.

 

-        Cítíte u vás ve firmě nějaké významnější proměny trhu či změny požadavků zákazníků? Jaké?

LM: Napříč průmysly se objevuje stále větší tlak na ekologii a používání recyklovatelných materiálů. A je to právě vlnitá lepenka, která je z pohledu udržitelnosti ideálním materiálem pro packaging, a jejíž oblíbenost stále stoupá. Ruku v ruce s inovacemi materiálů a technologických možností jsme schopni zákazníkům nabídnout adekvátní a plně recyklovatelnou náhradu původně používaných obalů. Jedním z příkladů může být obal z impregnované vlnité lepenky, která je výrazně odolnější i v náročných klimatických podmínkách a u našich zákazníků je proto stále žádanější.

 

   -  Zvažujete i letošní účast v soutěži Obal roku, ev. později WS?

LM: Už se těšíme :-)