Zajímavý koncept, který uspěl nejenom v soutěži Obal roku, ale právě i na WorldStar byl LONG LIFE BOX, který tvoří ucelenou řadu obalů pro různé výrobky zákazníka. Za super nápadem a výbornou kvalitou provedení stojí společnost Unipap.

 

Unipap je ryze český výrobce s přesahem vývozu své kartonáže i do zahraničí. Společnost nabízí svým klientům přidanou hodnotu nejenom v kvalitě svých výrobků, ale i v širokém portfoliu, které je určeno pro řadu průmyslového, spotřebitelského i potravinářského sektoru. 

V mezinárodní soutěži WorldStar Unipap uspěl s konceptem LONG LIFE BOX. Obaly jsou vyrobeny z vlnité lepenky opatřené voděodolným povrchem. Voděodolnost lepenky je docílena speciální impregnací „FLEX W26" na vodní bázi. Takto ošetřené obaly si zachovávají mechanické/fyzikální vlastnosti i při vystavení zvýšené okolní vlhkosti či dešti, proto je nyní možné používat i recyklovanou lepenku tam, kde dříve musel být použit pouze kraft, boxy přitom zůstávají plně recyklovatelné jako běžné obaly z vlnité lepenky.

Na otázky ohledně vítězné trofeje odpovídal Ing. Petr Sádovský, Business Development Manager, Unipap.

 

-       Co pro vás znamená WS? Proč se z Obalu roku přihlásit do WS?

PS:  Pro nás je to otázka prestiže a zároveň reflexe odborníků na naši dlouhodobou činnost. Unipap nechce zůstat v šedi konvenčních výrobců, nýbrž být průkopníkem nových postupů a tak vytvářet dokonalejší a prospěšnější obaly.

 

-       Jaká jsou pro vás rozhodující kritéria pro Obal roku a jaká pro WS? 

PS: Veškerá kritéria se navzájem doplňují a to právě utváří obal „Obalem roku“ případně získává „World Star“.

 

-       Vnímáte u prémiových (tedy vítězných obalů) nějak posun v požadavcích klientů? 

PS: Vítězný obal nemusí znamenat pouze inovativní přínos v obalářství obecně, ale významnou optimalizaci a unikátnost obalu pro určitého klienta. Proto posouzení a celkový přínos je víceméně individuální.

 

-       Jak byste popsali váš vítězný exponát 3 hlavními benefity? 

PS: Odolný, green, inovativní

 

-       Lišil se nějak vývoj/výroba/komunikace/požadavky klienta u vítězného exponátu oproti běžné výrobě/vývoji? 

PS: Jednoznačně. Vývojový tým velmi pečlivě vnímal požadavky klienta a zároveň svými zkušenostmi vedl jeho představy k proveditelnosti a praktickému použití.