Letošní Zlatou cenu předsedkyně poroty si odnesla společnost Boxmaker. U sofistikovaného konstrukčního provedení stojanu s mnoha vychytávkami bylo hned od počátku jasné, že bude patřit k horkým favoritům letošního ročníku OR. Právem tedy dosáhlo i na nejvyšší ocenění.

 

Alternativní provedení oboustranného stojanu z laminované vlnité lepenky umožňuje aplikaci desinfekce, vyjmutí roušky, rukavic a papírových utěrek, včetně integrovaných odpadkových košů. Displej je v podtatě velmi pružnou a komplexní reakcí na dnešní nelehkou dobu ovlivněnou pandemií COVID19. Protože je displej dodáván již naplněný ochrannými pomůckami a desinfekcí s aplikátory, je vhodný pro nejrůznější „indoorové“ společenské akce jako zasedání, konference, volby nebo do úřadů a obchodů.

Nejenom o zlatém obalu, ale i o dalších vítězích letošního ročníku více je možné se dočíst přímo na našich stránkách zde.

 

A protože nejenom nás na SYBě, ale určitě i čtenáře SYBA news zajímalo, jak celý koncept vznikl a proč byl přihlášen na OR, rozhodli jsme se vyzpovídat Miroslava Špačka, Business Development Manager, Boxmaker.

 

- jaké byly hlavní důvody výběru přihlášení konkrétního vítězného exponátu (obnovitelný e commerce na jemnou elektroniku) do soutěže OR? 

 MŠ: Prvotní myšlenkou bylo nějak reagovat na vzniklou situaci ohledně Corona viru a s materiály a technologiemi, které máme k dispozici vymyslet něco, co by bylo použitelné a také našlo své místo na trhu. Po krátkém experimentování s výrobou roušek jsme se rozhodli vymyslet stojan pro roušky, ke kterým následně přibyly rukavice a aplikátor desinfekce.  Jelikož disponujeme technologií přímé laminace a digitálního tisku vlnité lepenky, dalo se s vlnitou lepenkou počítat s přihlédnutím na všechny požadované funkce stojanu.  Kromě samotné funkčnosti je to zejména design a možnost personalizovaného potisku, které ze stojanu s nenáviděnými, ale potřebnými pomůckami dělá také designově estetický element.

Samotný vývoj proběhl, jako u mnoho ostatních našich oceněných exponátů, v rámci užšího týmu pracovníků, kteří jsou vzhledem ke svým funkcím ve firmě schopni poskytnout feedback z různých úhlů pohledu. Vývojáři se zaměřili na samotnou konstrukci a její funkčnost, kolega z marketingu ve stojanu viděl reklamní prostor a jednatel firmy kromě toho také způsob, jak nahradit výpadek zakázek aktuálním produktem, který bude také prodejný, tzn. cenově přijatelný. Výsledkem je produkt s optimálním poměrem všech chtěných (i nechtěných) vlastností.

 

-  zúčastňujete se pravidelně soutěže OR, ev. Kolikrát?

MŠ: Obalu Roku se snažíme zúčastňovat každoročně, nejvíce asi z toho důvodu, že chceme být konfrontování s těmi nejlepšími v daném oboru. Přihlašujeme exponáty, které jsou z různých pohledů něčím nové, přínosné a pokud možno aktuální.

 

- jaký význam má pro vás, ev. obecně soutěž OR na českém trhu?  Zvažujete účast i v dalším ročníku? 

MŠ: Co se soutěže Obal roku týká, je to pro firmy z obalové branže asi jediná odborná soutěž, která obaly posuzuje z různých úhlů pohledu. To je zajištěné hlavně složením hodnotící komise a její erudovaností. Tím je mimo jiné zajištěné, že hodnocení je objektivní a nezáleží na tom, zda přihlašovatel soutěž také sponzoruje nebo kolik exponátů do soutěže přihlásí.  Stačí jeden kvalitní exponát a může být z toho „best of the best“ a to ještě neproběhlo vyhodnocení WorldStar Packaging…

Jako třešničku na dortu také shledáváme eventuální „průzkumy“ jako cena spotřebitele, cena sympatie a podobně, které doplňují hodnocení odborníků o hodnocení potenciálních zákazníků. Z těchto důvodů se také budeme snažit příští rok opět s něčím „překvapit“.

 

Za celou obalovou asociaci velmi blahopřejeme a už teď se těšíme, co zajímavého nám Boxmaker představí v dalším ročníku soutěže Obal roku 2021. A protože se blíží vánoční svátky, tak samozřejmě přejeme i jejich krásné prožití a do nového roku 2021 hodně dalších úspěchů!