Jednou z obalových letních novinek je nabídka čerstvého mletého masa společnosti Aldi Nord v německých obchodech. Aldi Nord maso nabízí pod vlastní značkou „Fair & Gut“. Pokud se ukáže, že spotřebitelé budou mít o tento typ produktu zájem, mělo by být balení rozšířeno i na další výrobky v odvětví čerstvého masa.
V případě vepřového masa pod značkou „Fair & Gut“ se Aldi Nord přibližuje k cílům udržitelnosti, které si již před nějakým časem stanovil. Místo kombinovaného tuhého obalu v podobě misky s ochrannou plastovou folii, se společnost rozhodla jít monomateriálovým typem obalu.
Menší spotřeba materiálu
Současná obalová alternativa je vyrobena z 100% recyklovatelného polypropylenové folie. Podle společnosti Aldi Nord to znamená, že ve srovnání s předchozím balením masa se ušetří i materiálové množství. Na obal je nyní zapotřebí o 60 procent méně materiálu, aniž by to mělo dopad na jakost produktu nebo na datum trvanlivosti.
Oblíbí si zákazník maso ve flow pack obalu?
V současnosti společnost v prodejních sítích testuje zájem zákazníků o produkt v novém typu balení. V případě, že takto balený výrobek na trhu uspěje, má firma záměr balení typu flow pack rozšířit i na další typy produktů. Což ostatně koresponduje i s iniciativou „Aldi Packaging Mission“, podle které se má do roku 2025 snížit používání materiálů v obalech o 30 procent. Kromě toho by všechny obaly v Aldi výrobků s privátní značkou měly být do roku 2022 plně recyklovatelné.