Letošní Obal roku byl ve znamení mimořádně kreativních řešení. I to byl jeden z důvodů, proč byly v kategorii Bronzová cena předsedkyně poroty uděleny hned dvě ceny. Společnost Dove a její názory i vztah k ceně Obalu roku jsme již na stránkách Obalového blogu prezentovali, tento týden jsme si o ceně a obalech povídali se zástupci firmy DS Smith Packaging Czech Republic.
Společnost DS Smith patří k leaderům na trhu kartonáží z vlnité lepenky a zároveň ke společnostem, které disponují kvalitním vývojem, konstrukcí i moderními výrobními technologiemi. Bronzovou cenu předsedkyně poroty společnost získala za zcela inovativní typ obalu na Non-Stop Dogwear vodítko. Na otázky blogu dnes odpovídala Věra Svobodová, Customer Support Specialist. Na fotografii je společně s konstruktérkou obalu Vlaďkou Kulhavou, která představí své názory čtenářům blogu koncem tohoto týdne.
Proč jste se jako firma rozhodli přihlásit tento exponát (jaký byl důvod) do soutěže OR?
Jsme stabilně již několik let součástí a partnerem soutěže Obal roku a při přihlašování každého exponátu bereme v potaz nejen funkční vlastnosti obalu, ale i atraktivitu daného segmentu. Potřeby pro naše zvířecí miláčky se tradičně drží na vrcholu oblíbenosti a ve spojení s neotřelým designem a hlavně vynecháním plastové části jsme tomuto obalu zkrátka věřili.
Co pro vás znamená ocenění OBAL ROKU?
Všeobecně chceme prosazovat rozumné, funkční a recyklovatelné obaly. Každá iniciativa, která nám pomůže zviditelnit výhody vlnité lepenky, krásu a variabilitu tohoto materiálu, je obdivuhodná a vítaná. Zároveň chceme veřejně ocenit práci designérů, kteří v našem PackRight Centru každý rok vyvíjí desítky nádherných obalů pro celou škálu různorodých zákazníků. Při práci mají relativní volnost a i přes líbivý design vždy dokážou vymyslet funkční obal, který zákazníkům ještě uspoří náklady při logistice nebo samotném balícím procesu. A to není vždy samozřejmost.
Jedná se o vaše první ocenění OR, příp. bylo již v min. za nějaké vaše řešení firmě toto ocenění uděleno?
Naše firma má mnoholetou tradici. V Jílovském závodě se v podstatě psaly dějiny první výroby vlnité lepenky ve střední Evropě. Stáli jsme tedy i jako partneři u prvních ročníků Obalu roku a v podstatě každý rok dostávají naši designéři některou z cen. Nelze ani říci, v kterém segmentu bodujeme lépe. Daří se nám jak v FMCG obalech, tak v těch průmyslových.
Myslíte si, že ocenění OR vám pomáhá ať již z hlediska dlouhodobého či krátkodobého marketingu – jak?
Celkově se jednoznačně jedná o velkou podporu našeho obalového trhu, propagaci designu a všech dalších funkcí obalu. Konkrétně pro naši společnost pak krátkodobě i o prezentaci oceněnách exponátů přes mediální partnery akce a zviditelnění práce našich skvělých designérů.
Jaký je vztah vás a vašich zákazníků k ocenění OBAL ROKU?
Líbí se nám, že jim skrze propagaci obalů můžeme pomoci zvýšit prodej a nezřídka se stává, že se nám podaří podpořit lokální, začínající firmu a být u jejich růstu. Máme radost z jejich úspěchu a ocenění Obal roku nikdy nebereme jen jako cenu pro DS Smith. Vždycky se jedná o společnou práci a společný úspěch. Věřím, že to vnímají stejně.
Cítíte značku OBAL ROKU jako vyjádření kvality, inovace?
A nejen to. V regálu musí ještě obal vzbudit emoce a nalákat zákazníka. Na balící lince se musí rychle složit i naplnit a při dopravě ochránit výrobek v něm. Má tolik funkcí, které musíte před porotou (potažmo před zákazníkem :-) obhájit. Takže jiné než kvalitní a chytré balení nemá šanci uspět.