Tradice udílení zvláštního ocenění „best-of- the-best“: zlatá, stříbrná a bronzová CENA PŘEDSEDKYNĚ POROTY pokračovala i v letošním ročníku Obalu roku, který byl velmi bohatý na nápadité exponáty. Vyhlášení cen OR i CEN PŘEDSEDKYNĚ POROTY 2018 se uskutečnilo v říjnu v rámci Obalového galavečera. Jak toto ocenění vnímá letošní čerstvý bronzový nositel, jsme se ptali přímo u zdroje, tedy ve společnosti Moravia Cans.
Aerosolová nádobka Dove 150 ml je vyráběna v Moravia Cans pro společnost Unilever novou technologií DWI (Draw a Wall Ironing), kdy se nádobka vyrábí z cívky (ne kaloty) vysekáváním, tažením a žehlením. Umožňuje to snížit hmotnost nádobky ze standartních 26 g na 17,5 g při splnění požadavků na tlakovou odolnost nádobky. Na otázky obalového blogu odpovídá za výrobce Veronika Ponížilová (Sales Office Manager and Senior KAM).
Proč jste se jako firma rozhodli přihlásit tento exponát do soutěže Obal roku?
VP: Deodorant/antiperspirant Dove výráběný DWI technologií je prvním revolučním obalem v této kategorii. Moravia Cans je jedinou firmou, která dokázala v evropském měřítku přenést technologii používanou ve výrobě nápojových obalů do obalů aerosolových. Z hlediska udržitelnosti, přesnosti i odolnosti se jedná o to nejkvalitnější, co je možné na trhu celosvětově nalézt. My, jako firma, jsme na toto náležitě pyšní a snažíme se prezentovat zejména na globální úrovni. Bylo pro nás důležité seznámit i český obalový svět s tím, co jsme my, všichni zaměstnanci MC, v Bojkovicích dokázali.
Co pro vás znamená ocenění OBAL ROKU?
VP: Prestižní ocenění konečně i v českém prostředí a zároveň vstupenky do soutěže WorldStar Packaging Awards, kde, jak věříme, náš produkt, již z podstaty našeho mezinárodního zákaznického portfolia náleží a má šance na ocenění.
Jedná se o vaše první ocenění OR, příp. bylo již v minulosti za nějaké vaše řešení firmě toto ocenění uděleno?
Jedná se o naše první ocenění a zároveň první přihlášení do soutěže OR. V minulých letech jsme se pohybovali spíše v zahraničním prostředí a obdrželi řadu ocenění za kvalitu a inovace.
Myslíte si, že ocenění OR vám pomáhá ať již z hlediska dlouhodobého či krátkodobého marketingu – jak?
VP: Obal Roku je pro nás cenný zejména v oblasti HR marketingu, jelikož velké mezinárodní ocenění aerosolového/obalového průmyslu našim zaměstnancům či potenciálním zaměstnancům zase tolik neříkají.
Vztah vašich zákazníků k ocenění OBAL ROKU: Naši zákazníci jsou z 99% zahraniční firmy, majoritu tvoří nadnárodní korporace, tedy české ocenění je v tomto případě vnímáno méně než zahraniční, avšak díky napojení na World Star Packaging Awards má velmi dobrý zvuk.
Cítíte značku OBAL ROKU jako vyjádření kvality, inovace?
VP: OR vnímáme jako ocenění a potvrzení toho, že z hlediska inovací, jsme se vydali správným směrem, a že pozitivní dopady naší technologie na dlouhodobou udržitelnost aerosolových aluminiových obalů se cení nejen u zákazníků, ale i u odborníků na obalový průmysl.