OBAL ROKU - jediná soutěž na českém a slovenském trhu, ve které nejlepší obal vybírá odborná porota. Výstava všech finalistů soutěže v prostorách Mezinárodního centra pro současné umění MeetFactory ve dnech 21. a 22. 6. 2016.

Finalisté OBAL ROKU 2016 subkategorie POTRAVINY/NÁPOJE - SRP - Multipaky

   

Mokate kolekce prodejních obalů 
Přihlašovatel: Mondi Bupak s.r.o.

Kolekce obalů byla konstrukčně vytvořena tak, aby plně splňovala požadavky zákazníka na  Shelf Ready Packaging (SRP). Obaly lze jednoduše složit do prostorového tvaru, naplnit zbožím a uzavřít. Následně v obchodě snadno otevřít a nabízet tak zboží k prodeji přímo z obalu. Nápadité konstrukční řešení vík podporuje pevnost a odolnost celého obalu během přepravy. Obaly jsou jednocestné, plně recyklovatelné s celoplošným flexografickým potiskem. Svým designem, který koresponduje s designem primárního balení, vhodně vystihují prodávané zboží. 


ISWARI SUPERFOOD - Skupinové balení čokolády

Přihlašovatel: TOP TISK obaly s.r.o.

Na přání klienta byl navržen obal na čokoládu se zvláštními okénky. Uvnitř obalu je kartička, na které je vytištěna vždy příslušná příchuť čokolády. Na přední straně obalu je výřez ve tvaru Lotosu a přes toto okénko je rozpoznatelná příchuť čokolády. Na zadní straně jsou okénka ve tvaru listů, aby celý obal korespondoval s RAW (živá strava) zaměřením obsahu. Navazující skupinové balení pojme 10 jednotlivých čokolád. Výřez ve tvaru lotosu na přední straně koresponduje s obaly uvnitř. Stejně tak výřez na víku, ze kterého lze poskládat zadní topper.


SRP pro Mixitku

Přihlašovatel: DS Smith Packaging Czech Republic s.r.o.

Když se před pár lety dva spolužáci dohodli na založení projektu Mixit, možná ani nečekali takový úspěch. Firma již několik let roste v desítkách procent a vyvstala potřeba zrychlit balící proces. Proto bylo zadání jasné: redesignovat shelf ready packaging (SRP) obal na nové balení tyčinek „Mixitka“, zachovat naturální vizualizaci kartonu, která odráží firemní politiku majitelů firmy poskytovat přírodní produkty a zároveň brát v potaz ruční balení výrobku. Konstrukce musela být dostatečně silná, aby při stohování obalů na sebe nedocházelo ke vzájemnému propadání a dno a víko nebylo ve dvou dílech, ale jen jako jeden kompletní výsek. Bylo vyvinuto speciální integrované víko, které ale stále z pohledu rychlosti vybalování odpovídá požadavkům na obaly SRP. Jednoduchá grafika podtrhuje přírodní charakter produktu, podporuje povědomí o značce a paradoxně na pultech mezi pestrobarevnými obaly vyniká svou farmářskou povahou.

Skupinový obal na 6 lahví piva se sklenicí

Přihlašovatel: Model Obaly, a.s.

Balení 6 lahví a jedné dárkové sklenice, které vzniklo speciálně pro pivovar Plzeňský Prazdroj na podporu prodeje na zámořských trzích. Původní zadání znělo vytvořit balení pro 5 lahví piva a sklenici při zachování vnějších rozměrů obalu. Díky jednoduchému vnitřnímu systému vložek je možné vměstnat do obalu spolu se sklenicí lahví šest. Výsledný design odhaluje zboží v maximální míře s ohledem na jeho bezpečnou přepravu.

 Odnosné otvory po stranách nijak nenarušují celkový vzhled. Použití známých konstrukčních prvků, samosvorného dna a prolamovaných rohů, v novém kontextu dotváří originální design. Obal svým na první pohled obyčejným, avšak poctivým zpracováním, reprezentuje tradici a řemeslo vaření českého piva zahraničním spotřebitelům.


Obal na sýr Apetito

Přihlašovatel: Smurfit Kappa Czech s.r.o.

Nepříliš atraktivní a naopak příliš měkký prodejní tray z hladké lepenky doplněný o dvoudílné transportní balení jsme kompletně nahradili novým řešením. Dostatečně pevné traye z E vlny v bílobílém provedení (kontrastní modrý produkt více vynikne) přepravuje zákazník v jednodílném a velmi snadno manipulovatelném balení s efektním, byť minimalistickým modrým potiskem.

Chytrost konstrukčního řešení se nejvíce projeví při vybalování – již není nutné v jednom kroku rozbalit a v druhém vyndávat prodejní tray na regál, vše hravě zvládnete při jediném pohybu. Jedním prstem zatáhnete za výsek ve dně obalu a necháte traye gravitací dosednout na regál. Výsledkem je zkrácení manipulačních časů při balení i vybalování a nemalá finanční úspora na celém řešení.


Obal Nestle s integrovaným stopperem (vlajkou)

Přihlašovatel: Smurfit Kappa Olomouc s.r.o.

Jak zákazníka zaujmout během velmi omezeného času, který věnuje výběru produktu na regálu? Nejen zaujmout, ale i přesvědčit ke koupi? Zboží musí být vidět a to už z uličky, ne až před regálem. Nestlé Česká republika oslovilo olomoucký závod Smurfit Kappa s požadavkem na řešení obalu se stopperem (vlajkou), který podpoří prodej jejich produktů. Vývoj byl úspěšný a nyní nastal čas představit obal jedinečný v tom, že stopper je součástí obalu a je velmi jednoduchý na použití.

Dalším benefitem je fakt, že aktivování stopperu není podmínkou funkčnosti obalu. Pro Nestlé je velkou výhodou i to, že způsob balení se ve srovnání se stávajícími obaly nijak nemění.

Multipack Šariš Premium (retro auto)

Přihlašovatel: Smurfit Kappa Olomouc s.r.o.

Marketingová kampaň pivovaru Šariš s výčepním vozem Citroën v retro designu potřebovala podpořit v podobě nápaditého skupinového obalu, který podtrhne kreativní myšlenku a jednotnost kampaně. Proto jsme připravili multipack, který grafikou i tvarem věrně napodobuje retro Citroën, obsahuje 8 x 500ml piva ve skleněných lahvích a půllitr jako dárek.

Kompletním sladěním vizuálních prvků se vytvořila outdoorová kampaň, kdy retrovůz přijíždí za svými zákazníky do různých měst i zemí, s příslušným prémiovým produktem na regále. Výrobce byl

sám velmi příjemně překvapen faktem, že i přes vyšší cenu produktu se tento multipack vyprodal v rekordním čase a kampaň považuje za velmi úspěšnou a to aniž by musel použít metodu „sleva“.

 

Dárkový multipack pro Vinařství Mutěnice

Přihlašovatel: THIMM Packaging

Netradiční konstrukce dárkového balení 2 lahví vína se na POS odliší od ostatních. Obal lahve při přepravě bezpečně chrání před poškozením, ale zároveň poskytuje přímý pohled na etikety lahví. Součástí konstrukce je i odnosné ucho, které je integrované ve víku tak, že nebrání stohování obalů na sebe. Obal je nelepený. Atraktivitu obalu umocňuje i luxusní potisk, na který byla použita kombinace vysoce lesklého a sametově matného laku.

 

Odnosný 4-pack pro mléčné nápoje AGRO-LA
Přihlašovatel: THIMM Packaging


 Praktické řešení pro přepravu a prodej balení čtyř lahviček mléčných nápojů. Odnosný 4-pack se na hrdla lahviček jednoduše zacvakne a usnadňuje tak manipulaci s celým balením. Odnosné ucho nabízí prostor pro poutavou grafiku a zvýšení viditelnosti na POS. Grafika pro mléčné nápoje AGRO-LA koresponduje s jednotlivými příchutěmi v balení.

 

Odnosný multipack pro VITAMINSIRUP Korunní

Přihlašovatel: THIMM Packaging

Konstrukce obalu nabízí velkou plochu pro umístění poutavé grafiky, přičemž ponechává pohled i na obsah obalu. Konstrukce je stabilní, dobře stohovatelná a díky integrovanému odnosnému uchu lze celé balení z místa prodeje snadno přenést. Vhodně zvolený materiál (EE-vlna) umožňuje vysokou kvalitu tisku flexotiskovou technologií bez nežádoucího vlnkového efektu.

SRP pro sýr Olmín

Přihlašovatel: THIMM Packaging


Plísňový sýr Olmín vyniká svým netradičním primárním balením, které má tvar hvězdy. Aby byl výrobek během přepravy bezpečně chráněn a v místě prodeje v chladicím regále dobře viditelný, vkládá se do paletky, která splňuje všechny nároky shelf ready packaging. Sýry jsou v paletce umístěny nastojato, aby čelní strana na první pohled upoutala. Otvory v paletce slouží nejen k bezpečné aretaci jednotlivých sýrů, ale i jako průduchy pro chlazení během celého logistického procesu a zaručují optimální zrání sýra.

Paletka je výjimečná i svým oboustranným potiskem – potištěná vnitřní strana obalu dodává výrobkům opticky na hodnotě. Během přepravy je paletka doplněna hnědým víkem, které se v místě prodeje snadno odstraní.

Dárkový adventní kalendář pro SmartyDrink

Přihlašovatel: THIMM Packaging

Dárkový adventní kalendář na netradiční produkty umožňuje darovat neobvyklý dárek. Díky důmyslnému uchycení plechovek uvnitř obalu a přesnému rozdělení jejich pozic, se nestane, že by se plechovky uvnitř obalu pomíchaly, nebo že by si obdarovaný pro odkrytí příslušného políčka neměl co vytáhnout. Grafika umožňuje propojení celé komunity a to díky nafoceným „snídaním“ na jednotlivých pozicích, které jsou hitem Facebooku.


Slavnostní předávání ocenění proběhne 3. listopadu 2016. Ceremoniál se uskuteční během Obalového kongresu Syba organizovaného souběžně s největší středoevropskou logistickou konferencí SpeedChain.