Na veletrhu Interpack bylo presentována mnoho novinek z hlediska technologií i vývoje udržitelných materiálů. Nechyběly zde však ani designové obalové koncepty. I když se na trhu vyskytují plastové i lepenkové kelímky, z hlediska vnímání klienty, přes veškerou praktičnost plastových kelímků, jsou pohárky z lepenky vnímány pozitivněji. Žhavou „kelímkovou“ novinkou je ButterflyCup.
ButterflyCup je konstrukčně nový typ kelímku „to go“. Jedná se o inovativní typ konstrukce kelímku, která se uzavírá bez potřeby plastového víčka.
Vývoj a výroba v kooperaci tří firem
Design nového kelímku ji společnost Hanpak Ltd, irská společnost, která má na svém kontě již tři celosvětové patenty. Hanpak navíc spojil své síly s Cup Concepts International a Kailai Packaging. Zatímco Kailai patří mezi super kvalitní výrobce, Cup Concepts International je dynamická mladá společnost založená v Hongkongu se zaměřením na celosvětový marketing a prodej ButterflyCup.
4E - Efektivní, estetický, ekonomický, ekologický
ButterflyCup eliminuje potřebu plastových víček, a zároveň nabízí spotřebitelům příjemnější a uvolněnější pití. Tím, že monomateriálová varianta ButterflyCup nepoužívá plastové víčko, ale uzavírá kelímek konstrukčním prvkem, šetří výrazně náklady, snižuje skladové zásoby, urychluje obsluhu, zvyšuje efektivitu personálu i snižuje náklady na likvidaci odpadu. Uvádí se, že obvykle víčka pohárku představují více než 100 tun plastového odpadu za den po celém světě! Každé ušetřené víko tedy pomáhá chránit životní prostředí!
Firma chce jít směrem dalšího snižování uhlíkové stopy
V nadcházejících týdnech by měl být uveden na trh i nový koncept ButterflyCup s plně biologicky odbouratelným povrchem.