Že jsou ponožky ve spojení s originálním obalem zajímavým současným artefaktem pro malé i velké spotřebitele, bylo vidět hned na dvou vítězných exponátech. Vedle„Ponožkovýchovy“, která zabodovala v dárkové kategorii, porota udělila cenu Obal roku i E-commerce dárkovému balení Klub pánů z Ponožkovic. Přihlašovatel DS Smith Packaging Czech Republic obal zkonstruoval a vyrobil podle designového návrhu Klubu pánů z Ponožkovic.
Klub Pánů z Ponožkovic považuje obaly za důležitou součást produktu. Snaží se proto dbát na to, aby obal dobře chránil svůj obsah a aby dobře vypadal, ale aby se také snadno balil a rozbaloval a v neposlední řadě aby byl co nejšetrnější k životnímu prostředí.
Dárkové balení pro sadu ponožek a trenýrek, popř. pro 3 páry ponožek, slouží již přímo jako vnější obal do poštovní přepravy. Není třeba jej tedy balit ještě do další ochranné vrstvy, jako je to často nutné u jiných dárkových krabic.
Jednoduchá konstrukce i kompletace
Konstrukce byla co možná nejvíce zjednodušena, aby na obal bylo spotřebováno co nejméně materiálu při zachování funkčnosti.
Kompletace obalu je jednoduchá a jeho zajištění pomocí samolepicí pásky nevyžaduje žádný další materiál. Otevření obalu probíhá pomocí perforované odtrhávací pásky, takže k obsahu, se zákazník – člen Klubu dokáže dostat jedním pohybem – odtržením pásky.
Sada trenýrek a ponožek je v Klubu Pánů z Ponožkovic k dispozici každý třetí měsíc, tj. v červnu, září a prosinci. Členové Klubu si ji mohou pořídit ke svému členství, v rámci kterého jim Klub posílá každý měsíc jeden pár barevných ponožek v obálce přímo do jejich poštovní schránky.
U e-commerce obalů spotřebitel oceňuje lepící pásku
Pro výrobu byl použit modrý preprint a následně flexotisk z obou stran obalu. E-comerce balení s lepicí páskou odpovídá FFP – frustration free packaging; tedy obalu nevzbuzující frustraci.