Kategorie e- commerce patřila z hlediska přihlašovatelů k nejpočetnějším. Ale tomu se určitě nikdo již dávno nediví. Segment elektronického obchodování neustále vzrůstá a pandemie COVID 19 mu ještě více „nahrála“. Co je však pozitivním zjištěním? Fakt, že u tohoto segmentu vzrůstá kvalita, ještě donedávna velmi fádních obalů, designové nápady a kvalita.

 

Luxusně nevtíravým designem se vyznačovalo obalové řešení nové značky superprémiových čajů GALERIE DU THÉ (přihlašovatel FIALA & ŠEBEK - VISUAL COMMUNICATION)  určených pro e-commerce trh a cílených na nejnáročnější klientelu jihovýchodní Asie a arabského světa. Uzaviratelné hliníkové dozy s etiketou ze strukturovaného ručního papíru ve spojení se sekundárním obalem z kvalitní kraftové mikrovlny zvýší emoční zaujetí spotřebitele ještě před samotnou konzumací.

Na zjednodušené zasílání v internetovém obchodu vsadil inovační koncept X-fold Box (přihlašovatel Mondi Warszawa). Krabice X-fold jsou dodávány ploché a umožňují vytvořit krabici v okamžiku pomocí několika plynulých pohybů pomocí inteligentního uzamykacího systému. To zjednodušuje výrobu a dělá z X-fold alternativu šetřící náklady.

Balení pro svazek fixačního papíru FillPak GO vyvinul a přihlásil Servisbal Obaly. Řešení dává klientovi možnost vyzkoušení použití papírové fixace bez nutnosti pronájmu stroje. Sofistikovaná konstrukce u obalu zároveň zabraňuje zapadání papíru zpět do obalu. Klient určitě ocení i indikátor množství papíru v krabici a další „vychytávky“.

Eko a e-commerce k sobě patří

Vzhledem k růstu e-commerce obalů je potřeba řešit i udržitelnost a výrobci s tím evidentně počítají. Obaly progressPACK GRASSLINE z travního papíru, který dodává známý výrobce (a zároveň přihlašovatel tohoto řešení) společnost Igepa jsou ekologickou alternativou pro konvenčně vyráběná obalová řešení. Travní papír minimalizuje potřebu primárních vláken ze dřeva a tím umožňuje i udržitelnější obhospodařování lesů (v lineru tvoří tráva až 30 % ) přitom zachovává veškeré pevnostní parametry. 

Křížový“ obal z vlnité lepenky je zkonstruován z plně recyklovatelného, ekologického materiálu (přihlašovatel Mondi Bupak) je náhradou polyetylénových sáčků, obálek s PE bublinkovou výstelkou a menších F0201 nyní v e-commerce segmentu hojně používaných. Klientovi navíc přináší řadu zjevných i méně zjevných dalších benefitů.

THIMM má e-commerce co nabídnout

Společnost THIM letos patřila k nejvíce oceněným vůbec. A v kategorii e- commerce měla hned dva vítězné exponáty. Jedním z nich byl Eko fix na láhve, tedy přesněji alternativní řešení, kde se lahev jednoduše z vrchu zasune do obalu, který se následně z obou stran uzavře přepážkami z vlnité lepenky, které v obalu vytvářejí deformační zóny, pohlcující jakýkoliv náraz.

Unikátní tubusy z vlnité lepenky jsou určeny k zasílání originálních map. Konstrukce obsahuje precizně navržené prvky (perforace, laserový výsek, prvek s 3D efektem, zmenšený náhled mapy atd.), které zákazníkům usnadňují rozbalení a přinášejí zážitek nejen z vlastní mapy.