V letošním ročníku byly hlavní ceny Předsedkyně poroty značně různorodé, tedy nikoli po stránce velmi vysoké kvality, ale z hlediska zaměření produktů. Další zajímavostí bylo, že se do hlavních ocenění dostal i lepenkový displej, což se zatím v soutěži Obalu roku mnohokráte nestalo. Lepenkový displej 3D STP od společnosti DS SMITH je však nejenom konstrukčně sofistikovaný, ale i designově výrazný, jeho bronzové ocenění je naprosto nezpochybnitelné.

 

3D STP stojan byl vyvinut speciálně pro kampaň na nový produkt TYČINKY- Studentská naruby. Výsledkem je řešení s důrazem na přímou propagaci produktu – 3D ve tvaru samotné tyčinky. Pro zvýšení wow efektu, je možné v místě určení 3D prvek vyklopit do prostoru. Tím se ještě zvýší jeho viditelnost. 3D prvek je navíc v místě, kde je sušenka odkousnuta, "dozdoben" hlavními ingrediencemi produktu(arašídy a rozinky). Pro ještě vyšší autentičnost jsou tyto ingredience plastické a i díky tomu je zákazník lepé seznámen s obsahem produktu. Jak práce na vítězném exponátu probíhala i jaký je vztah DS SMITH k soutěži Obal roku, jsme si povídali s Janem Karlíkem, POS & Display Key Account Manager.

 

 

Proč jste se jako firma rozhodli přihlásit tento exponát (jaký byl důvod) / co jste očekávali od úspěchu v soutěži OR?

JK: Denně vytváříme spoustu návrhů, ale toto řešení vystupuje z davu! Od začátku jsme věřili, že i odborná porota jej ocení a zvítězí!

 

Jak probíhala práce na vývoji vítězného obalového řešení – zadání, komunikace se zadavatelem, řešené problémy, alternativy atd.?

JK: Zadání od dodavatele bylo připravit návrh displeje, který padne do oka každému. Marketingové oddělení rozhodlo vložit veškeré sily do displeje místo klasické reklamy. Co se týče faktické realizace, tak zadaní bylo jasné, proto jsme připravily 3 návrhy a společně vybraly ten nejlepší, který splňoval veškeré požadavky nejen co se týče ceny, ale také vizuální stránky sestavení apod.

 

Co pro vás znamená ocenění OBAL ROKU? Jedná se o vaše první ocenění OR, příp. bylo již v min. za nějaké vaše řešení firmě toto ocenění uděleno? Uvažujete se zúčastnit soutěže OR i v příštím roce či v blízké budoucnosti?

JK: Naším cílem je seznamovat širokou veřejnost s řešeními, která jsou něčím unikátní, takže se už připravujeme na příští rok.

 

Myslíte si, že ocenění OR vám pomáhá ať již z hlediska dlouhodobého či krátkodobého marketingu – jak? Cítíte značku OBAL ROKU jako vyjádření kvality, inovace? Jaký je vztah vašich zákazníků k ocenění OBAL ROKU?

JK: Pomáhá spíše krátkodobě, ale opakované přihlášení a vítězství pomáhá s utvrzením zákazníka, že jsme tou pravou společností pro vývoj nového balení

 

Uvažovali jste o přihlášce na světový WorldStar for Packaging?

JK: V tomto roce bohužel ne