Když ve čtvrtek 13. října začal Obalový galavečer OBAL ROKU 2022, ještě ocenění netušili, kdo z nich získal speciální ocenění. Z těch se letos rozdávala Cena předsedkyně poroty – bronzová, stříbrná a zlatá, Cena udržitelnosti. A tak to byl napínavý večer až do konce. Ročník to byl výjimečný v mnoha směrech. Letošní 29. ročník soutěže Obal roku vyvrcholil slavnostním galavečerem ve čtvrtek 13. října v Aquapalace Praha.

 

Obalovým galavečerem provázela moderátorka Marcela Augustová, která na začátku galavečera pozvala na pódium Ivu Werbynskou z Obalového institutu SYBA, která všechny přivítala: „Je skvělé, že se můžeme všichni setkat a oslavit vaše obalové úspěchy společně. I letošní ročník byl poznamenaný pandemií koronaviru, což ale vás, obaláře, nezastavilo v inovacích. Vaše práce byla letos opět excelentní a já mám velkou radost, že můžu být u toho.“

Prožitek krásného Obalového galavečra popřál účastníkům i Ivo Benda ze společnosti Greiner packaging Slušovice, Prezident Obalové asociace SYBA, který vyjádřil svou radost nad tím, že obaly mají pořád budoucnost a že galavečer je vyvrcholením celoroční snahy obalářů o inovace.

 

Z 38 oceněných obalů vybrala předsedkyně poroty Jana Žižková tři nejlepší obalové exponáty, kterými se staly – na třetím místě společnost DS Smith Packaging s obalovým boxem 3D STP a na druhém místě Třemošenská uzenina s Extra skin balením pro Tremonito (tvarovaný salám bez obalu).

 

„Soutěže Obal roku jsme se zúčastnili poprvé. Proto stříbrná Cena předsedkyně poroty je pro Třemošenskou uzeninu obrovský úspěch. Jsme moc rádi, že Extra skin balení pro Tremonito a další naše výrobky zaujalo atraktivním designem, mírou inovace i svou šetrností k životnímu prostředí. Pevně věřím, že nové balení bude dělat radost i konečným spotřebitelům.“ říká Radek Šůs, ředitel společnosti Třemošenská uzenina.

 

Na prvním místě se umístilo obalové řešení Simple Loading od společnosti Unipap, jehož konstrukce byla vymyšlena na míru pro dětský inkubátor.

 

„Společnost UNIPAP již tradičně poskytuje zákazníkům komplexní služby v packagingu včetně zakázkového návrhu obalových řešení. Jsme velice rádi, že se naše práce opět setkala s pozitivním ohlasem a obstála i v porovnání s nadnárodními konkurenty.

Tentokrát náš obalový koncept „Simple Loading“ pro bezpečný transport dětského inkubátoru přináší zákazníkovi zásadní zjednodušení a zrychlení procesu balení,“ říká Martin Bína, vedoucí engineeringu Unipap.

 

Ocenění obalového řešení dětského inkubátoru komentuje také Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu Syba: „Obal na tak drahý, těžký a zároveň neobvyklý produkt, jako je dětský inkubátor musí splňovat mnoho kritérií. Zejména musí inkubátor ochránit během jeho transportu do celého světa. A to, že díky novému balení stačí k zabalení jen dva lidé namísto předešlých čtyř, je další výhodou a zároveň důvodem ke speciálnímu ocenění.“

 

V soutěži byla také vyhlášena Cena udržitelnosti, kterou získala společnost Tesco za tubus na Crunchy bramborové chipsy.

 

Překvapením soutěže Obal roku byl navíc obalový exponát v podobě papírové tašky na brambory a zeleninu od Rudolfa Kučery ze Dvora Skalkov, který získal Cenu sympatie.

 

Představení oceněných:

Oceněna byla následující obalová řešení, technická řešení, etikety a grafiky:
- PRIMÁTOR Tchyně od pivovaru Primátor, v kategorii Pivní Design Touch;
- Vafo Wet Private Label Box od společnosti Logik v kategorii Pet food;
- Pop-up Pack od společnosti Smurfit Kappa v kategorii Farmacie; 
- All-In-Fix od společnosti Smurfit Kappa v kategorii E-commerce;
- Univerzální fixace dobíjecích zařízení od společnosti Servisbal Obaly v kategorii Průmyslové balení;
- Exkluzivně vypáleno! od společnosti THIMM Obaly v kategorii Nápoje;
- Dárkové balení Pivovar Konrad od společnosti DS Smith Packaging v kategorii Dárkové balení;
- Kartón na dětské sýry od společnosti Milsy v kategorii Potraviny;
- Extra Skin balení pro Tremonito a další výrobky od společnosti Třemošenská uzenina v kategorii Potraviny;
- Zásilkový obal s oboustranným potiskem od společnosti Servisbal Obaly v kategorii E-commerce;
- Tesco Finest Ryzlink rýnský, pozdní sběr 750 ml od společnosti Tesco Stores v kategorii Etikety;
- Krabice 360 Pizza - Prostě z jiného těsta od společnosti Honewa v kategorii Design & grafika;
- MicroOffice PRIME od společnosti Smurfit Kappa v kategorii Průmyslové obaly;
- Alternativní tubus na láhev od společnosti Boxmaker v kategorii Dárkové obaly;
- Démos 37in3 od společnosti Smurfit Kappa v kategorii Průmyslové balení;
- Etiketa Starák od společnosti Etiflex v kategorii Etiketa;
- Multipack Míša od společnosti Cardbox Packaging v kategorii Potraviny;
- Carnilove Meat Jerky Sustainable Display od společnosti Logik v kategorii POP&POS ;
- Univerzální fixace skel a skleněných dveří do chladicích zařízení od společnosti Servisbal Obaly v kategorii - Přepravní a průmyslové balení;
- Recyklovatelný PP obal na balení směsí suchých plodů od společnosti Chemosvit Folie v kategorii Potraviny;
- 3D STP od společnosti DS Smith Packaging v kategorii POP&POS;
- Dlhé vedenie od společnosti Smurfit Kappa v kategorii Elektronika;
- Transformer od společnosti Smurfit Kappa v kategorii Průmyslové obaly;
- Etiketa Vinařství Bedřich od společnosti Etiflex v kategorii Etikety;
- Drone 5.0 Pet Food od společnosti Smurfit Kappa v kategorii Pet food;
- Ulalala Box od společnosti THIMM Obaly v kategorii Ostatní;
- Kartón na nátierky od společnosti Milsy v kategorii Potraviny;
- Monostrukturový bariérový PE laminát od společnosti Chemosvit Folie v kategorii Potraviny;
- Odvážně nahá okurka jako symbol lokálnosti a udržitelnosti od společnosti Čerstvě utrženo v kategorii Potraviny;
- Proud-Headliners od společnosti Plzeňský Prazdroj v kategorii Pivní Design Touch;
- Brit Crunchy Insect Snacks Sustainable Display od společnosti Logik v kategorii POP&POS;
- Dárčekový súbor Vianočných čajov od společnosti Grafobal v kategorii Dárkové obaly;
- I like TO move it! od společnosti Smurift Kappa v kategorii Průmyslové obaly;
- F.H. Prager od společnosti F.H.Prager v kategorii Pivní Design Touch;
- Obalové řešení "Simple Loading" od společnosti Unipap v Kategorii Přepravní a průmyslové obaly;
- Obal nanuku BTNZ od společnosti Proboston Creative v kategorii Design & grafika;
- Etiketa Filip Mlýnek od společnosti Etiflex v kategorii Etikety;
- OnGlazz PR box od společnosti Logik v kategorii Dárkové obaly. 

 

 

 

Obal roku je jediná certifikovaná obalová soutěž určená pro české i zahraniční firmy, organizovaná obalovým institutem Syba. Cílem soutěže je vyzdvihnout a následně propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na trhu objevují. Zároveň výhercům otevírá dveře do světové soutěže WorldStar Award, kde se utkají nejlepší obaly z celého světa.

 

Nadcházející, již 30. ročník, startuje v únoru 2023 a chystá celou řadu novinek. Nové kategorie, nový systém hodnocení a nová hodnotící kritéria přicházející v souladu s novými trendy. Více se o soutěži Obal roku můžete dozvědět na www.obalroku.cz.