Nejprestižnější z hlavních cen je ZLATÁ CENA PŘEDSEDKYNĚ POROTY. Tu letošní získala společnost UNIPAP, která představila unikátní obalový koncept, který se stal, díky svému sofistikovanému a prakticky bezchybnému řešení, favoritem poroty již při svém představování. Porotu tedy Zlatá cena určitě nepřekvapila, pro UNIPAP byla právem a tvrdě zaslouženou.

 

Obalové řešení „Simple Loading“ pro transport dětských inkubátorů maximálně využívá vlnitou lepenku s parciální ochranou citlivých částí výrobku z technické pěny.  Naložení těžkého inkubátoru je jednoduché i bez manipulační techniky. Speciálně navržená paleta se rychle promění na nájezdovou rampu po které se najede s výrobkem při balení nebo sjede při vybalování. O snadné a bezpečné zafixování výrobku se stará odlehčený skládaný support z vlnité lepenky. Na otázky ohledně soutěže i exponátu odpovídal Martin Bína, vedoucí engineeringu & vedoucí strategického nákupu.

 

 

Proč jste se jako firma rozhodli přihlásit tento exponát?

MB: Každý rok, s blížícím se termínem OR, vybírám koncepty z portfolia realizovaných konstruktérských počinů našeho engineeringu a snažím se abychom se jako úspěšná obalová společnost prezentovali vždy něčím co tu ještě nebylo. Tentokrát jsem se rozhodl pro obalové řešení „Simple Loading“, které přesně naplnilo můj záměr. Nebo jste snad viděla u konkurence něco podobného :-).

 

Jak probíhala práce na vývoji vítězného obalového řešení?

MB: Vždy je to na začátku takového projektu dlouhý příběh o zadání. Než si vyjasníme směr a cíl, ke kterému se chce zákazník minimálně přiblížit, úroveň ochrany baleného výrobku, možnosti použitých materiálů, finanční limity atd. Pokud se jedná o nového zákazníka, jako v tomto případě, snažíme se ho přesvědčit o naší profesionalitě. Totiž, zákazníci, kteří s námi již nějaký ten rok spolupracují nám důvěřují a nechávají nám tak větší prostor k tvorbě i těch méně konvenčních obalových konceptů. Jak u nás často kolegům říkám „jak dobré je zadání, tak dobrý je nakonec obal“. Tentokrát měl náš konstruktér proti sobě, na straně zákazníka, velmi rozumného partnera. Společně se jim pak podařilo, bez větších kolizí, realizovat obalové řešení, které splnilo zákazníkovo očekávání.

 

Co pro vás znamená ocenění OBAL ROKU? Jedná se o vaše první ocenění OR, příp. bylo již v min. za nějaké vaše řešení firmě toto ocenění uděleno?

MB:  Obal roku, jako již tradiční národní soutěž, poskytuje zejména našemu týmu engineeringu možnost změřit síly s konstruktéry z konkurenčních společností působících ve stejném oboru. Myslím, že pocit z povedeného inovativního projektu, podepřený spolehlivou funkcí navrženého obalu a samozřejmě spokojeným zákazníkem, je pro každého konstruktéra nenahraditelný.
V soutěži OR jsou konstruktéři společnosti Unipap pravidelně oceňováni již od roku 2008. Musím se přiznat, že toto ohlédnutí zpět ve mně vyvolává opravdu dobrý pocit. Úspěšné obaly z naší „dílny“ tvoří poměrně rozmanité portfolio různých konceptů s různým průmyslovým/oborovým zaměřením, to v podstatě podtrhují i široké výrobní možnosti Unipapu.    

 

Myslíte si, že ocenění OR vám pomáhá ať již z hlediska dlouhodobého či krátkodobého marketingu – jak?

MB:  Jak jsem již zmínil pro mě je OR důležitý už jen pro to profesní zadostiučinění konstruktérům. To je myslím nenahraditelný benefit z pohledu péče o lidské zdroje ve výrobní společnosti.

Samozřejmě svým zákazníkům své úspěchy v národních i mezinárodních soutěžích prezentujeme a myslím, že mimo jiné, také díky tomuto dlouhodobě udržovanému standardu výborných výsledků mohou být naši zákazníci ujištěni o správném rozhodnutí svěřit svou „obalovku“ právě naší společnosti.

 

Uvažujete se zúčastnit soutěže OR i v příštím roce? A co účast na WorldStar for Packaging?

MB: Zkuste se zeptat našich konstruktérů. Ti by si to rozhodně nenechali ujít:-)