Balení masných produktů patří k poměrně náročným disciplínám. Proto určitě potěší, že u tohoto sortimentu nemusí obal představovat jen bezvadně funkční řešení, ale může mít i přesahové benefity do atraktivního designu. Letošní STŘÍBRNOU CENU PŘEDSEDKYNĚ POROTY získaly Třemošenské uzeniny.
EXTRA SKIN balení pro Tremonito (tvarovaný salám bez obalu) a další výrobky z Třemošenské uzeniny (TŘEMOŠENSKÁ UZENINA) přináší významnou a progresivní změnu v balení pro celý segment. Vysoký stupeň vakua, kvalitní bariérový materiál, který pevně obepíná produkt a je zataven k celému povrchu podložky, možné postupné vybalování produktů, to vše přispívá ke snižování food waste. O tomto obalu a jeho benefitech jsme si povídali s MVDr. Radek Šůsem, jednatelem společnosti Třemošenská uzenina s.r.o.
Proč jste se jako firma rozhodli přihlásit tento exponát (jaký byl důvod) / co jste očekávali od úspěchu v soutěži OR?
RŠ: Věřím, že EXTRA SKIN balení pro Tremonito a další výrobky z Třemošenské uzeniny dokáže posunout balení masných výrobků do kvalitativně vyšší úrovně. Současně dochází k výraznému snížení plastů a snadnější možnosti recyklace obalu po použití. Jsme jedni z prvních, ne-li úplně první, kteří tento typ obalu na balení masných výrobků nebo masa v České republice uvedli na trh. Věřím, že to může být inspirace i pro další výrobce.
Jak probíhala práce na vývoji vítězného obalového řešení – zadání, komunikace se zadavatelem, řešené problémy, alternativy atd.
RŠ: Třemošenská uzenina je rodinná výrobna uzenin, kousek od Plzně. Nejsme výrobci obalů. Jsme uživateli obalových řešení. Několik let jsem hledal cestu, jak v vyrábět trvanlivé fermentované masné výrobky bez použití technologického obalu a hliníkových spon. Tak vzniklo Tremonito, tvarovaný salám, který nemusíte loupat. Tremonito vyrábíme v široké paletě chutí a tvarů. Může být ve tvaru hvězdy, srdce, tyčinky nebo donutu. Díky tomu můžete vytvořit stůl plný dobrot, nad nímž všem příchozím hostům padne brada. Současně jsem hledal balení, které bude pro spotřebitele aktraktivní, perfektně ochrání výrobek a současně bude šetrné k životnímu prostředí. Inspiraci jsem hledal na výstavách a zahraničních trzích, zejména v Německu, Itálii a Rakousku. Extra skin balení s papírovou podložkou mne zaujalo už před několika lety. Smysl mě začalo dávat až po výstavě v italském Milánu. Našel jsem výrobce papírových podložek s možností jednoduše oddělit plast od papíru po použití obalu. Následovalo výběrové řízení na dodavatele balicí linky včetně obalového materiálu s atraktivním designem, při splnění zadaných cílů. Výběrové řízení vyhrála firma Makpak. Následná realizace dodávky proběhla k naší úplné spokojenosti. Oříškem bylo interně vybrat finální grafickou variantu z pěti velmi zdařilých návrhů od grafického studia Packshot. Odměnou za celou cestu vývoje výrobku Tremonito včetně nového obalu bylo sledovat pozitivní reakce odběratelů, konečných zákazníků a slyšet slova chvály odborné poroty této soutěže.
Co pro vás znamená ocenění OBAL ROKU? Jedná se o vaše první ocenění OR, příp. bylo již v min. za nějaké vaše řešení firmě toto ocenění uděleno? Uvažujete se zúčastnit soutěže OR i v příštím roce či v blízké budoucnosti?
RŠ: Pro Třemošenskou uzeninu s.r.o. je to první účast v této soutěži. V úspěch našeho exponátu EXTRA SKIN balení pro Tremonito a další naše výrobky jsem tajně doufal. Ale tak vysoké ocenění, Stříbrnou cenu předsedkyně poroty, v tak silné konkurenci skvělých soutěžních exponátů od obalových profesionálů, jsem opravdu nečekal. Je to pro mne osobně obrovský úspěch. V případě, že budeme mít další zajímavé obalové řešení, rádi se soutěže opět zúčastníme.
Myslíte si, že ocenění OR vám pomáhá ať již z hlediska dlouhodobého či krátkodobého marketingu – jak? Cítíte značku OBAL ROKU jako vyjádření kvality, inovace? Jaký je vztah vašich zákazníků k ocenění OBAL ROKU?
RŠ: V minulých letech jsem ocenění Obal roku vnímal jako spotřebitel. Všímal jsem si ho na oceněných obalech. Vnímal jsem ocenění jako vyjádření odborníků. Jaký bude vztah našich zákazníků k ocenění OBAL ROKU neumím posoudit. Budu rád, když zákazníkům bude dělat radost nákup našich produktů a docení výhody tohoto typu balení stejně jako odborná porota.
Uvažovali jste o přihlášce na světový WorldStar for Packaging?
RŠ: Ano, přihlášku do světové soutěže WorldStar for Packaging je podána.