Při pročítání různých novinek v minulém týdnu mě tentokrát zaujaly ty, které se týkají zušlechťování. Tyto inovace řeší možnosti mechanického poškození potištěné vrstvy. První z nich, o kterou bych se ráda se čtenáři SYBA news podělila dnes, řeší možnosti stírání vrstvy u digitálního tisku.
První z novinek tohoto týdne vlastně oznamuje nové posunutí digitálního tisku do domény, kterou si dříve nárokoval především ofset ve spojení se sítotisk. Jedná se o seškrabávání části tisku ve vrstvě, prostě to, co dobře známe především u stíracích losů. Na začátku bylo oznámení strategického partnerství dvou rodinných firem, z nichž každá je na trhu okolo jednoho století, papírnou Mohawk a tiskárnou Lawton Connect, čímž se mohlo výrobní portfolio rozšířit i do dalších oblastí.
Tak trochu jiná produkce tiskáren
Stírání vrstvy škrábáním, které známe především z loterie či některých vstupenek se posouvá i do marketingové propagace tiskovin a občas i obalů. V konvenční výrobě se nejčastěji jedná o stabilní potisk ofsetovou barvou, která je následně přetištěna speciální stírací krycí vrstvou barvy, realizovanou sítotiskem. Barva pro stírací plochu losů musí mít dobrou soudržnost, ale zároveň nesmí přilnout k potiskovanému povrchu. To je zabezpečeno zčásti vlastnostmi barvy a zčásti olakováním papíru krycí barvou ještě před potištěním.
Mohawk&Lawton rozšiřuje možnost „zážitkového“ vnímání
Výše uvedení výrobci jsou nyní schopní tento tiskově obtížný proces realizovat digitálně, na strojích HP Indigo. Na vývoji, který otevírá další možnosti pro marketéry či designéry, se pracovalo téměř 2 roky. Osobně si dovedu představit řadu možných aplikací, které by mohly i náš trh obohatit. Otázkou jako vždy je samozřejmě cena této možnosti propagace. I když se i v našem marketingu začíná zvolna měnit přístup k produktu, tedy, že peníze nemusí firmě přinést jen levný výrobek, ale třeba i dražší NÁPAD.