Zalendo se již téměř před dvěma lety zavázal k uhlíkové neutralitě ve všech vlastních podnicích, logistických operacích a dodávkách zboží včetně jeho vrácení. Závazek se týká mimo jiné i balíkové přepravy a veškerých obalů. Společnost v návaznosti na tento závazek, nyní nově dodává kosmetiku v papírových sáčcích.

 

Společnost má ambice se stát přední platformou pro udržitelnou módu v Evropě, To ovšem znamená zaměřit se i na obaly, aby byly udržitelné, protože akcent na udržitelnost se především v Evropě stále více stává hlavní hnací silou při rozhodování o nákupu.

Zalando v současné době převádí své „kosmetické tašky“ z plastu na papír.  Dlouhodobým zvykem bylo, když si zákaznice objednala např. rtěnku a řasenku, společnost zabalila tyto dva produkty do plastového sáčku a následně vložila do sekundárního obalu v podobě krabice Zalando. Dvojité balení bylo voleno kvůli křehkosti produktu.  Současnou novou alternativou jsou sáčky či tašky z papíru. Nový typ balení je používán s okamžitou platností.  

 

Nejen nové papírové tašky, ale i polybagy

Zákazníci nyní dostávají své kosmetické výrobky v malé papírové tašce, která je stoprocentně recyklovaná a opakovaně použitelná pro jiné účely. Zalando současně zavádí polybagy – jedná se o tenkou obalovou ochranu produktu, kde obaly jsou vyrobené z více než 60 procent recyklovaného plastu.

 

Udržitelný obal = potenciál v budování značek

Uwe Streiber, Head of Packaging Management, Zalando vysvětluje „Balení je jedním z našich nejdůležitějších kontaktních míst se zákazníky. A jako faktor pro inovaci v materiálech a logistických procesech má otázka udržitelných obalů pro nás potenciál především v budování značek. Jako obchodní platforma můžeme ovlivňovat použité materiály a upravovat procesy tak, aby se snížila spotřeba materiálu. “