BIB (Bag In Box) obaly jsou dlouhodobě vnímány jako obaly, které nejenom chrání produkt a dokonce prodlužují jeho trvanlivost, ale díky mechanickému snadnému oddělení jednotlivých materiálů patří i k těm, které spotřebitel vnímá pozitivně i z ekologického hlediska. Přesto výrobci těchto obalů nespí na vavřínech a neustále se snaží i obaly tohoto typu vylepšovat. S novou udržitelnou inovací přichází nyní společnost Altia.
Podle průzkumu společnosti Alko, finského monopolu na maloobchod s alkoholickými nápoji, je BIB jasný vítěz, pokud jde o uhlíkovou stopu. Altia však chce své tří litrové obaly mít ještě udržitelnější. Vedle lepenky označené FSC logem, považuje za klíčové upustit od barevných plastů a metalizovaných folií uvnitř krabice.
Bezbarvé plasty usnadní recyklaci
Jak potvrdila vedoucí vývoje obalů společnosti Altia Juha Ylisiurua, společnost se zaměřila na náhradu rukojeti u obalu, kde nyní využívá místo černého, recyklačně hůře zpracovatelného plastu, plast bezbarvý. K „bezbarvé“ optimalizaci došlo i u vaku a uzávěru, kde je jedinou vyjímkou červený ventil. Vak uvnitř obalu je v současnosti bez metalizační vrstvy. Díky tomuto vývoji obalů se množství barev použitých v balení snížilo o téměř 75%.
Zelená signalizuje odpovědnost
Současná balení vína Altia v balení typu bag-in-box již obsahují 40% recyklovaného materiálu. Cílem společnosti je do roku 2025 zvýšit množství recyklačního materiálu na 50%. Nové ekologické obaly Altia, stejně jako nové lahve na víno rPET vyrobené výhradně z recyklovaného plastu, lze poznat podle zelených etiket na obalu.