Společnost Nestlé vyvinula dvě nové inovace obalů pro své láhve na minerální vodu Vittel®. Nové lahve na vodu jsou navrženy tak, aby fungovaly stejně jako tradiční plastové lahve, ale s mnohem menším množstvím plastů.
První novinkou je systém Vittel® GO, který se skládá z opakovaně použitelného tvrdého ochranného pouzdra, které pojme 50 cl náplně přírodní minerální vody Vittel®. Vlastní láhve spotřebují ke své výrobě o 40% méně plastu než běžně používané láhve o obsahu 50 cl. Láhve jsou velmi flexibilní a lehké. Kvůli potřebné stabilitě je nutné je používat s opakovaně použitelným ochranným pouzdrem, aby bylo možné vodu snadno vypít.
Ultratenké láhve s pevným krytem
Druhou novinkou v balení je 100% recyklovatelná 1litrová láhev Vittel® Hybrid, která je vyrobena ze dvou druhů materiálů. V podstatě se jedná o ultratenkou plastovou láhev, která je vyrobená výhradně z recyklovaného materiálu. Na její výrobu se spotřebuje dvakrát méně plastu než u klasické 1L láhve. Sekundárním obalem na ultratenkou láhev je pouzdro/kryt z nasávané vlákniny. Nasávaná vláknina k nejekologičtějším materiálům, protože je vyrobena 100% z recyklátu (sběrový papír, lepenky atd.). Díky propojení nejnovějších technologií tak došlo k vytvoření funkční a robustní láhve na vodu. V současnosti odborníci na balení v Nestlé vyvíjejí systém, který spotřebitelům umožňuje snadno a rychle oddělit papírové a plastové části po vyprázdnění hybridní láhve. Snadná separace urychluje třídění i následnou recyklaci.
Spotřebitelské testování (zatím) ve Francii již od července
Nové inovace obalů byly vyvinuty odborníky z R&D centra Nestlé pro Waters ve francouzském Vittelu, kteří využili zvláštní financování z interní iniciativy Nestlé pro R&D „Shark-Tank“. Při vývoji hybridní láhve pracovali ve spolupráci s Ecologic Powered by Jabil, což je kalifornský start-up, který se specializuje na ekologický design obalů. Lahve na vodu Vittel® GO i Vittel® Hybrid budou k dispozici pro spotřebitelské testování ve Francii již v červenci. Tyto dvě inovace jsou součástí nepřetržitého úsilí společnosti zavádět nové obalové materiály, které společnosti Nestlé pomohou do roku 2025 snížit používání panenských plastů o jednu třetinu.
Více o inovacích na korporátním videu zde.