Co bylo hlavním impulsem, který vedl k tomu, že se Penny Market stal členem SYBA?
Oblast obalů je jedním z pilířů našeho programu Udržitelnost. A nejen z tohoto důvodu vnímáme obal jako klíčovou záležitost úspěšného výrobku. A nejenom proto bylo pro nás členství v Obalovém institutu SYBA logickým krokem k tomu, být blízko zdroje cenných informací.
Jaké máte jako významný hráč na trhu očekávání od jediné obalové certifikované soutěže OBAL ROKU?
Jsme zvědaví, jaké obalové inovace se objevily na trhu. Portfolio obalů, které vidíme u našich dodavatelů je velmi široké a vidíme v něm několik trendů, které očekáváme, že uvidíme i mezi přihlášenými obaly.
Penny Market má s obaly a logistikou velké zkušenosti. Jaké problémy v současnosti v souvislosti s obaly či systémy balení musí řešit?
V současnosti řešíme zejména situaci okolo koronaviru, protože právě ta ukázala, že na prvním místě je u zákazníků bezpečnost výrobků. Zákazník upřednostňuje zboží, které je bezpečné. My zajišťujeme vysoký hygienický standard prostřednictvím obalů, na jejichž vývoji se též intenzivně podílíme. My jsme vedle zavedení povinných vládních opatření - jako například poskytování zmiňovaných mikrotenových rukavic u vstupu do prodejen - začali dobrovolně dočasně balit přímo na prodejnách některé druhy pečiva - například rohlíky, další druhy jsme měli balené přímo od dodavatelů. Nyní již prodáváme pečivo opět tak jako před krizí.