I dnes si představíme dvě kategorie úspěšných obalů 30. ročníku národní soutěže Obal roku. V kategorii dárkových obalů se „probojovaly“ na pozici vítězů hned tři přihlášené artefakty, které jsou především výrazné svým konstrukčním či grafickým designem. Na pozici vítězů v kategorii Grafika a Tisk dosáhl obal jeden, ale naprosto zaslouženě – výrazná grafika se zde snoubí s perfektním tiskovým provedením.
Přáním všech obdarovaných je mít opravdový zážitek již při rozbalování dárku a při jeho otvírání zažít opravdový WOW efekt. Toho dosáhli ve společnosti DS SMITH pomocí chytrého systému otevírání, který nejen odhalí, co se v balení skrývá, ale navíc ještě lahev z balení vysune pomocí kartonových vložek.
Dárkový obal? Hlavně nápad a profi provedení
Litomyšlská škatulka od společnosti H.R.G. je ve skutečnosti naprosto originální adventní kalendář (jenž si můžete naplnit sami dle vlastní fantazie), který obsahuje papírový Pop-Up litomyšlského zámku v době Vánoc a jako doplněk LED svíčku k osvětlení.
Design dárkových krabic koňaku Godet od přihlašovatele ULTRA PREMIUM BRANDS - CENTRAL EUROPE vychází z velkoformátových obrazů Romana Výborného, kdy pootočením více kusů produktu vedle sebe můžete poskládat celý obraz, ze kterého design krabic vychází. Výsledek velmi výrazný moderní design.
Kategorie Design a tisk
V kategorii Design a tisk zvítězilo balení kávy Etneco od společnosti Caffeteria. Obal byl vyvinut na Slovensku v spolupráci s Majkut design. Samotná značka již získala řadu ocenění právě kvůli líbivému a přesnému grafickému designu (WBDS Creative Design Award 2022/23 , World Brand Design Society Commended Award v obalovém designu)