Kategorie Nápoje byla v letošním Obalu roku, na rozdíl od předchozích, velmi širokospektrální, ať již z hlediska typu obalů či různého využití materiálů. Vítězové tedy nejsou z hlediska variabilních designů určitě konzistentní, ale poskytují širokou míru inspirace jak pro obaláře, tak pro designéry či grafiky.
Pokud by se měla jedním slovem zhodnotit kategorie Nápoje, pak jednoznačně Nápad. V kategorii jsou oceněná inovativní řešení jak pro spotřebitelské, tak i skupinové koncepty, včetně nadčasového designu dárkových obalů. Podobně jako i u jiných kategorií, ani zde nechyběla řešení, která zohledňují, snad všude přítomný trend udržitelnosti.
Focus on…. Udržitelnost
Pramenitá voda Bonny Veseta/Lidl, kterou přihlásil do soutěže ALPLA CZECH, redukuje výrazně případné negativní environmentální dopady. Snížení hmotnosti materiálu, redukce čistého (virgin) PETu použitím recyklátu či omezení uhlíkové stopy - to je jen pár benefitů, který nový obal přináší.
Ve znamení nápadu
I degustační box, přihlášený Smurfit Kappa, se vyznačuje vysokou mírou udržitelnosti, navíc nepostrádá přídavný benefit v podobě originálního nápadu. Jedná se o BiB obal na vína, lihoviny, šťávy, nektary, sirupy apod, kde v odnosné krabici jsou zakomponovány hned tři BIB obaly s ventily. Vzhledem k obsahu a objemu – ideální na každou párty.
Obdobně atraktivním obalem s nápadem je obal na Jagermeister od Modelu Obaly. Atraktivně ztvárněný a zušlechtěný skládačkový obal lze navíc využít jako společenskou hru.
Design a luxus
Čistý, nadčasový a luxusně působící je design láhví na prémiové rumy od společnosti Kratochvílovci, pokud se k tomu připočte ještě i zajímavý příběh, který panamské rumy doprovází, není k tomu asi co více dodávat.
Do nápojových obalů, kde převažuje designová stránka lze určitě zařadit i kolekci Biogena Tea Cocktails od AG FOODS GROUP. Zde bych za design podtrhla výborné využití práce s vektorovou kresbou ve spojení s vybranými barvami