Kategorie Etikety byla z hlediska svých vítězů příjemným překvapením již v loňském ročníku, a nezklamal ani ten letošní. Ukazuje se, že naši etiketáři mají opravdu co nabídnout a kvalita vítězných etiket snese porovnání i se špičkovou zahraniční produkcí.

 

Vítězná barva letošních úspěšných konceptů byla oproti loňsku na opačné straně spektra, tedy letos jsou vítězové, až na jednu vyjímku, ve znamení luxusní černě. Dalším společným znakem je u letošních vítězů sázka na umírněný luxus. Jinými slovy čistota designu podtržena možnostmi současných nejmodernějších technologií.

 

Luxus ve spojení s příběhem

Dnešní marketing sází hodně na příběh, který obal spotřebiteli komunikuje. Nejinak je tomu i u etiket. Vedle tradičních hodnot, je velmi úspěšným konceptem důraz na tajemství či překvapení. Tak tomu je i u luxusní etikety pro vinařství Rozařín od přihlašovatele Etiflex, která se svým grafickým pojetím vrací k pohanským kořenům, kdy středobodem lidského života bylo slunce a jeho záře. Etiflex zabodoval obdobným pojetím i s dalším exponátem, etiketou Štěpána Zajíčka, která tradiční ohlédnutí směrem k jičínské věži „přetavila“ do uhrančivějšího vzhledu a netradičního zpracování.

 

Obvodová etiketa prémiového typu

Ale ani etiketa na PET láhev nemusí být jednoduchého charakteru. O tom porotu OR přesvědčila OTK Group, která uspěla s obvodovou etiketou pro prémiový produkt výrobce minerálních vod Mattoni 1873.  Zdání luxusu etiketě nedodává jen špičkové tiskové provedení, ale i metalizovaný PP, na kterém je grafika aplikována.