Kategorie Kosmetika, která obvykle hýří barvami, byla letos designově velmi umírněnou a opět, jak bylo ostatně vidět i u ostatních kategorií, s přesahem na udržitelná řešení. Oba tyto trendy rozhodně kategorii neubraly na nápaditosti designových i technologických řešení.
Společnost Manufaktura zaujala svým řešením kosmetického kelímku již v loňském Obalu roku a pěkné řešení presentovala i letos. Balení sprchového gelu a vlasového šamponu Louka odráží aktuální trendy v oblasti obalů a koresponduje s filozofií značky, která klade důraz na inspiraci historií, lokálnost, vysoký podíl přírodních ingrediencí a ohleduplnost k životnímu prostředí.
High quality skládačkových obalů
Další úspěšnou spolupráci s Osmanem Laffitou završil Top Print Packaging v podobě dvoudílného, ručně skládaného kompletu pro kosmetickou řadu The Dream. Minimalistický design s prvky soft touch i 3D laku, včetně studené ražby působí velmi luxusním dojmem.
Na rozdíl od exponátu z Top Tisku, kde převažovala barva bílá, vsadil přihlašovatel Grafobal u obalu na konopný olej ZEEN CBD 500 mg na atraktivně tmavý podklad. Uvnitř obalu je navíc barevně kontrastní vložka opatřená zámky a výsekem pro ampulku. Luxusní řešení podtrhuje nejenom vysoká kvalita obalu materiálu, ale i rafinované zušlechťování.
Zajímavé „eko“ novinky nabízí flexible packaging
Hned čtyři z pěti hlavních pravidel udržitelnosti aplikoval u nového foliového obalu na toaletní papíry slovenský Chemosvitfolie. Balením na bázi PE s vhodně zakomponovanou rukojetí a použitím PCR (post-consumer) a PIR (post-industrial) recyklátu lze významně ušetřit primární zdroje, ale i značné množství materiálu (snížení tloušťky folie je o 5-10 µm).
Rovněž velmi pozitivní ohlas sklidil i TESCO PRO FORMULA ECO COTTON PADS 80 PCS CE, tedy ekologický obal na vatové tampóny od přihlašovatele TESCO STORES ČR. I zde je výrazně snížena tloušťka použité LDPE folie, navíc je obal opravdu monomateriálový, protože PE psek v zelené barvě nahradil i u tohoto sortimentu tak charakteristický textilní provázek.