Od obalu již dávno neočekáváme jen primární ochrannou a manipulační funkci. V dnešní době spotřebitelské balení musí plnit řadu marketingových funkcí. Mnozí producenti se v rámci komunikativních, propagačních či informačních funkcí omezují na klasické metody, kterými lze dosáhnout prostřednictví strukturálního či grafického designu. Jiní výrobci však stále častěji i v marketingu obalů využívají soudobé moderní technologie.
K vývojově inovativním firmám patří i společnost HUHTAMAKI. Společnost patří k leaderům na trhu s obaly od nasávané vlákniny až po plasty. Zároveň patří i k tradičním výrobcům kelímkům. V druhé polovině března představila Huhtamaki Foodservice Europe-Asia-Oceania nový typ kelímku na horké nápoje.
Chytrý kelímek Adtone
AdtoneTM patří mezi tzv. smart obaly. Jedná se o jednovrstvý kelímek na bázi papíru s unikátním potiskem, který kombinuje termochromatické barvy v kombinaci s QR kódem. Jedná se o průlomové řešení, kdy kelímek v rámci reklamní kampaně se zákazníkem komunikuje touto speciální digitální cestou.
Aktivace tisku s aplikací až po zakoupení nápoje
Termochromatická QR etiketa se aktivuje, až si klient zakoupí horký nápoj, např. kávu. Teplo aktivuje barvy na etiketě, vč. QR kódu, zákazník se může pomocí příslušné volně stažitelné aplikace v mobilu či PC podívat nejenom na stránky výrobce, ale i ověřit případnou možnou výhru.
Jak kelímek funguje, uvidíte na videu zde.