Oblast online obchodu každoročně vzrůstá. Jedná se o segment obchodování, který je velmi zajímavým i pro obaláře a zároveň výrobců odpovídajících technologií. Jedno z výkonných a svým způsobem i průlomových řešení nabízí i světový gigant BOBST. Svou nabídkou reaguje především na hlavní trendy z oblasti e-commerce balení.
Podle odhadů jen v loňském roce bylo v celosvětovém spotřebitelském sektoru e-commerce prodáno a doručeno 1,66 bilionů zakázek. Toto, již samo o sobě fantastické číslo, však neustále vzrůstá, a očekává se i další nárůst i v tomto roce. Hlavními požadavky výrobců obalů na výrobce technologií, které využívají k jejich výrobě, jsou především rychlost, flexibilita a kvalita, na to vše společnost BOBST reaguje úpravou své lepičky Masterfold, kterou konstrukčně speciálně přizpůsobil oblasti e-commerce.
Modularní skladba lepičky pro e-commerce
Lepička, která má ambice být jedním z progresivních řešení pro skládání a lepení obalů pro e-shopy se nazývá MASTERFOLD 230 a jako bonus je i možnost jejího vybavení modulem GYROBOX XL. Lepička má modulární skladbu a je využitelná pro oblast e-commerce nejenom díky své konstrukci, ale i velmi flexibilním možnostem rychlé přestavby stroje na jiný typ zakázky. Primárně je vhodná pro třívrstvé a pětivrstvé obaly z vlnité lepenky o plošných hmotnostech 800 to 2000 g/m2. Vyhovuje nejenom řadě formátů, ale i téměř nepřebernému množství konstrukcí.
Završení úspěšného vývoje
Řada dalších inovací lepičky je i v pokročilých řídících a inspekčních systémech, které významně přispívají k rychlému a plynulému chodu. Co výrobci obalů e-commerce asi velmi ocení, je vybavení lepičky modulem GYROBOX, který byl donedávna společností BOBST dodáván jen zákazníkům ze segmentu hladké lepenky. V modulu Gyrobox dochází k pootočení vyráběného boxu o 90° pomocí vakuového transportu a válečků a následně probíhá složení hran a skladů, které v první fázi výroby nemohlo být provedeno. Modul pro výrobce vlnitých lepenek je výsledkem sofistikovaného vývoje a výsledkem je jeho prodloužená varianta s dalšími „vychytávkami“ šitými na míru e-commerce obalům z vlnité lepenky.