Padělání produktů je jedním z největších obchodních problémů soudobého světa. Padělají se jak značkové produkty, čímž vedle velkého finančního úniku, dochází i k poškození brandu výrobce, tak bankovky či ceniny nebo třeba i léčiva. Zákazník může pak získat produkt s méně účinnou či neúčinnou látkou, v horším případě se padělek může stát škodlivinou. Proti padělání lze bojovat obalem a… barvou.
Color-Logic je předním výrobcem metalických barev. Barvy vyrábí jak pro konvenční (flexotisk, ofset, sítotisk, hlubotisk), tak i pro digitální tiskové technologie. Metalické barvy produktu dávají novou estetickou a někdy i bezpečnostní hodnotu.
Efektivní certifikovaná technologie
Unikátním systémem tohoto výrobce je Metallic Color System, kde soutiskem barev CMYK a metalické barvy Color-Logic může vzniknout v rámci jedné tiskové zakázky řada metalických efektů a odstínů. To znamená, že i s použitím pětibarvového stroje s jednou barvou navíc (stříbro), lze vytvořit takové efekty, na něž by byl, s klasickými metalickými barvami, potřeba stroj s větším množstvím tiskových jednotek.
První certifikovanou tiskárnou v České republice pro tento systém se stala už v roce 2011 tiskárna Unipress.
Barvy jako ochranný prvek v digitálním tisku
Na stránkách společnosti lze najít nejenom nabídku produktového portfolia, ale i řadu videí s uplatnitelnými aplikacemi. Nově nyní na webu přibyla videa, která u digitálních strojů jednotlivých výrobců, ukazují možnosti barev jako ochranného prvku. Proměnlivé kovové data Color-Logic provedené na digitálním tisku mohou poskytovat nejenom benefit spojení značky s personalizací, ale také mohou tvořit jednu z úrovní ochrany proti padělání. Spolu s běžně používanými nástroji proměnné dat, jako jsou XMPie nebo HP Smart Stream Designer, snadno dodávají značkám základní funkce proti padělání. Jinými slovy – kovové prvky na substrátu jsou variabilní, tudíž hůře padělatelné.
Nová i starší videa, jak technologie funguje, naleznete zde