KitKat, jeden z nejoblíbenějších cukrářských produktů na světě, nyní testuje oblíbenou pochutinu v obalech z recyklovaného papíru. Recyklovatelný papírový obal bude k dispozici zatím po omezenou dobu na větší části azstralského kontinentu, v celé Západní Austrálii, Jižní Austrálii a Severním teritoriu.

 

Nestlé v tomto regionu vyrobí více než čtvrt milionu tyčinek KitKat zabalených v papíru v exkluzivním partnerství s místním prodejcem Coles. Obaly jsou opatřeny QR kódem, který si lidé mohou naskenovat, aby mohli vyjádřit svůj názor a poskytnout cennou zpětnou vazbu k novému papírovému obalu.

Produkt musí mít všechny vlastnosti zachovány

Odborníci na obaly ve výzkumném a vývojovém centru cukrovinek Nestlé v Yorku ve Velké Británii přizpůsobili a otestovali papír a zároveň jej zvětšili pro použití na modifikovaném vysokorychlostním balicím zařízení. Louise Barrett, vedoucí technologického centra Nestlé Confectionery Product Technology Center v Yorku, řekla: „Zkoumáme různé typy alternativních obalových řešení pro naše cukrářské výrobky. Pro KitKat bylo výzvou najít správné řešení papírových obalů s vysokou úrovní bariéry. Museli jsme zachovat dokonalou rovnováhu mezi ikonickou křupavou oplatkou a hladkou čokoládou, kterou lidé znají a milují, a zároveň zajistit i následnou recyklovatelnost obalu z recyklátu."

KitKat jde cestou pozitivních inovací

Pilotní projekt papírových obalů pro KitKat je dalším pozitivním krokem Nestlé ve využívání inovací ke splnění svých závazků v oblasti obalů. Nestlé si stanovilo za cíl snížit do roku 2025 používání původních plastů o třetinu, což zahrnuje používání méně plastů, náhrada recyklovanými plasty a dalšími alternativami k plastovým obalům. K nedávným inovacím patří Smarties, u kterých Nestlé již v roce 2021 zavedla celosvětově recyklovatelné papírové obaly pro všechny své cukrářské výrobky, a Quality Street, kde v roce 2022 představila obaly z recyklovatelného papíru.