Letošní léto rozhodně netrpí syndromem zvaným okurková sezona. Alespoň co se mediální obalové sféry týče. Do bipolárního světa dvou tištěných obalově zaměřených časopisů Packaging a Svět balení vstupuje uprostřed prázdnin hráč třetí: Packaging Herald. Bipolárním se stal v roce 1999, kdy obalová asociace SYBA transformovala Info fórum vydávané v 300 kusech určených členům na regulérní časopis Svět balení.
Pestrý svět informací
Vedle již zmíněných tištěných médií: Packaging – vydavatel Richtr & Co., spol. s r.o.; Svět balení – vydavatel ATOZ; Packaging Herald - vydavatel KON Agency s.r.o. jsou dalším zdrojem obalových informací webové portály těchto časopisů a k nim patří Obalový portál provozovaný OBALOVÝM INSTITUTEM SYBA, informační portál eLogistika a vedle firemních newslettrů i newsletter CS Packaging News, a newslettry výše zmíněných časopisů.
Personální odliv z ATOZu
Pohyb na mediální scéně je samozřejmě doprovázen personálními změnami. Dámy Ivana Kohoutová a Adriana Weberová vyměnili dres Atozu za barvy Packaging Herald. A když už jsme u změn, stojí za zmínku, že funkci Packaging group manager v Atozu opustila Veronika Nolčová, která se připravuje na pro sebe zcela novou roli maminky.
Název
Při vzniku nového obalového média vydavatel při tvorbě názvu moc na výběr nemá: nabízí se „balení“ nebo „packaging“, přičemž packaging má ještě širší obsah. Prošli jsme si tím i my, zvolili jsme Svět balení, který používala v té době i firma Techology jako svůj slogan. Newsletter jsme pojmenovali CS Packaging News, přičemž Packaging News je titulem britského obalového časopisu. Nezmiňoval jsem se o Packaging Europe, jsem totiž na pochybách nakolik se v tomto případě jedná o časopis a nakolik o sbírku inzerce…