Vinea ve spolupráci s šesti českými, moravskými a slovenskými vinaři lidem v Čechách a na Slovensku připomene tradici hroznového moštu – prvotřídního lokálního produktu. Jeho pití má spoustu benefitů a vedle vína je dalším ekonomickým pilířem, o který se mohou čeští vinohradníci a vinaři do budoucna opírat. Po letošním podzimním „moštobraní“ vznikne degustační sada Vinea Kumšt Moštu se šesti druhy Viney – každá z jiného vinařství a odrůdy vinné révy a jak jinak, opět i v zajímavých obalech.

 

Prémiové sady budou k dispozici v omezeném množství ve vybraných prodejních kanálech a reprezentují kampaň „Kumšt Moštu – příběhy vinic“. Ta podpoří tradici lokálního vinohradnictví a představí, jak vypadá rok vinaře a jeho cesta k hroznovému moštu.

 

Limitovaná edice se představuje

Hroznový mošt se vrací do obliby, a to nejenom díky svému původu, který je nám blízký a složení nadupanému vitamíny, ale také díky tradiční chuti. Ta má v českých a slovenských zemích staletou tradici, na kterou se v záplavě exotických nápojů pozapomnělo. „Značka Vinea chce aktivně podpořit lokální dodavatele a producenty. Vinohradnictví a pěstování hroznů má v našich zemích obrovskou tradici, na kterou můžeme být právoplatně hrdí. Česká, moravská a slovenská vína získávají ocenění doma i v zahraničí. Podobně hrdí můžeme být i na výrobky z vinného moštu, které přinášíme na váš stůl jako limitovanou edici Vinea Kumšt moštu už tento podzim,“ komentuje Ľubica Mieresová, manažerka značky Vinea.

 

Šest českých a slovenských vinařů – šest speciálních příchutí Viney v šesti různých láhví

Vinea se v projektu v České republice spojila s Biovinařstvím Marcinčák z Mikulova, Vinnými sklepy Kutná hora a Strážnickým vinařstvím Žerotín. Na Slovensku je to pak řemeslné vinařství Brhlovce, sopečná vinice Čajkov a Vinařství Bažalík ze Svätého Juru. Vinea, podobně jako Kofola, je nadčasový nápoj vytvořený našimi předky. Je to moderní prémiová limonáda s vysokým podílem hroznové šťávy, dochucená extraktem z černého bezu. Když ji v roce 1973 lidé z Vinařského závodu v Pezinku namíchali, zřejmě netušili, že stvořili nápoj, který přetrvá desítky let a přesně zapadne do trendů 21. století. Segment prémiových limonád dnes rychle roste, protože lidé chtějí pít nápoje s vysokým podílem přírodních surovin. Patří do něj třeba limonáda Targa Florio ze sicilských pomerančů. Kofola ji uvedla na trh letos na jaře a prodeje během pár měsíců vysoce předčily očekávání. Vinea jde po této cestě již skoro padesát let a je stále v nejlepší kondici.