Letos je to přesně 25 let, kdy Tesco vstoupilo na českých trh a značka Tesco se stala součástí života mnoha rodin v celé zemi.  Tesco však nezajišťuje jen přístup k cenově dostupným, zdravým a udržitelným potravinám, ale upřednostňuje i udržitelné obaly.

 

V květnu Tesco představilo ambiciózní strategii zdravého stravování s konkrétními závazky pomáhat zákazníkům v Česku jíst zdravěji a udržitelněji. Společnost systematicky pracuje na zlepšení složení výrobků značky, odstraňování nadbytečných cukrů a soli a cílem je i ztrojnásobit prodeje rostlinných alternativ masa.

 

Snižování plýtvání potravinami

Společnost Tesco patří k leaderům v boji proti plýtvání potravinami. Jako jediný maloobchodník měří svůj potravinový odpad, za posledních pět let v ČR v Tesco snížili plýtvání potravinami o 71 %. Úsporou více než 22 522 tun potravin, které by jinak byly vyhozeny, ale byly využity pro lidskou spotřebu nebo jako krmivo pro zvířata, navíc ušetřili 72 000 tun CO2. Oblíbenou iniciativou je i zákaznické hlasování tradičního grantového projektu „Vy rozhodujete, my pomáháme“ , kde se letos 270 organizací může těšit na více než 5 milionů Kč. A letos Tesco i věnovalo (vedle dalších typů materiální pomoci) jihomoravským obcím zasažených tornádem, mimořádný finanční dar v hodnotě 5 000 000 Kč.

 

Podíl výrobků v recyklovaných obalech roste

Pokračujeme v plnění našeho závazku, že do roku 2025 budou všechny obaly výrobků naší značky plně recyklovatelné. První naší produktovou řadou, která splňuje tento cíl, jsou Tesco výrobky pro domácnost. Téměř 200 různých výrobků nabízíme bez navýšení ceny ve 100% recyklovatelných obalech.